Billeje FAQ

Svar på de mest almindelige spørgsmål om billeje.

Top spørgsmål om billeje (10)

Kan jeg booke en lejebil med kreditkort?

Ja, det kan du helt sikkert. Du kan også bruge et debet-kort til at betale den første del af lejen, men du vil blive bedt om at fremvise et kreditkort (fx. VISA/Dankort) i førerens navn for at få frigivet lejebilen på din destination.

Hvilke ekstraomkostninger kommer der på min lejebil?

Ikke nødvendigvis nogen. Men der kan komme ekstraomkostninger for afhentning eller aflevering uden for normale åbningstider, kørsel i andre lande, samt envejs-leje. Ekstraomkostninger betales altid i lokal valuta og direkte til udlejeren. Dette vil fremgå tydeligt af lejebetingelserne når du booker din lejebil.

Hvor meget skal jeg betale for brændstof?

Brændstofpolitikken er helt afhængig af den enkelte udlejer, og i de fleste tilfælde afhængig af længden af billejen. Vi anbefaler at man nøje gennemgår betingelserne i forbindelse med booking af lejebilen, så man undgår uventede regninger.

Jeg har ikke modtaget en bekræftelse på min booking – hvad gør jeg så?

Når du har gennemført din booking, sender vi en bekræftelse pr. e-mail indenfor 48 timer. Hvis du ikke har modtaget en bekræftelse inden da, så kontakt os venligst straks.

Hvordan kan jeg ændre eller annullere min booking?

Hvis du har brug for at lave en ændring i din booking, skal du bruge dit booking-ID og gå til vores online bookingportal via punktet “login”.

Hvor meget skal jeg betale i depositum?

Depositums størrelse er helt afhængig af den enkelte udlejer og hvilken bil, der er tale om. Beløbet reserveres på dit kort (men hæves ikke), og frigives igen 10-28 dage efter du har afleveret bilen, hvis du har kørt uden skader. Du har også mulighed for at tilvælge en totalforsikring, som dækker selvrisikoen, i forbindelse med evt. opkrævning for skader på lejebilen.

Hvor kan jeg helt præcist hente min lejebil?

Det præcise sted, du kan hente din lejebil, fremgår af den voucher, som du modtager når din booking er endeligt bekræftet. Hvis du har valgt at leje bil i en lufthavn, vil du som regel kunne hente bilen direkte i/ved terminalen, eller du kan tage en shuttlebus hen til udleveringen, hvis den er uden for terminalområdet.

Hvilke papirer skal jeg fremvise ved udlevering af min lejebil?

Når du henter din lejebil er det vigtigt, at du medbringer et kreditkort (fx. Mastercard eller VISA/Dankort. Almindeligt Dankort er ikke nok), som er udstedt til den, der skal føre bilen.

Medbring også førerens kørekort (og evt. i sjældne tilfælde et internationalt kørekort), din billeje-voucher, samt evt. andre dokumenter, som udlejeren forlanger. Bemærk at kravet til papirer og dokumenter varierer fra land til land, så læs din voucher grundigt – her vil det fremgå, hvad du skal medbringe.

Jeg tror jeg har betalt for meget, da jeg hentede bilen – hvad gør jeg?

Hvis du mener at du har betalt for meget, skal du kontakte det firma, som har formidlet lejebilen til dig, hvilket fremgår af din bookingbekræftelse. Profil Billeje har ikke kompetence til at tage afgørelse i sådanne sager, da vi udelukkende fungerer som mellemled.

Hvornår skal jeg betale for min lejebil?

Der er en række forskellige muligheder for betaling, afhængig af udlejer, land, tidspunkt og meget mere. I løbet af din booking vil det tydeligt fremgå, hvordan og hvornår lejebilen skal betales.

Booking af bilen (17)

Jeg har ikke modtaget en bekræftelse på min booking – hvad gør jeg så?

Når du har gennemført din booking, sender vi en bekræftelse pr. e-mail indenfor 48 timer. Hvis du ikke har modtaget en bekræftelse inden da, så kontakt os venligst straks.

Hvordan kan jeg ændre eller annullere min booking?

Hvis du har brug for at lave en ændring i din booking, skal du bruge dit booking-ID og gå til vores online bookingportal via punktet “login”.

Hvor meget skal jeg betale i depositum?

Depositums størrelse er helt afhængig af den enkelte udlejer og hvilken bil, der er tale om. Beløbet reserveres på dit kort (men hæves ikke), og frigives igen 10-28 dage efter du har afleveret bilen, hvis du har kørt uden skader. Du har også mulighed for at tilvælge en totalforsikring, som dækker selvrisikoen, i forbindelse med evt. opkrævning for skader på lejebilen.

Hvor kan jeg helt præcist hente min lejebil?

Det præcise sted, du kan hente din lejebil, fremgår af den voucher, som du modtager når din booking er endeligt bekræftet. Hvis du har valgt at leje bil i en lufthavn, vil du som regel kunne hente bilen direkte i/ved terminalen, eller du kan tage en shuttlebus hen til udleveringen, hvis den er uden for terminalområdet.

Kan jeg selv vælge en bestemt udlejer?

I visse tilfælde – men ikke altid – er det muligt for os at vise dig, hvem der stiller den enkelte lejebil til rådighed, allerede inden du booker. I så fald kan du vælge en lejebil fra dit foretrukne biludlejningsfirma.

Kan jeg booke mere end én bil ad gangen?

Nej, det er desværre ikke muligt at booke mere end en bil på den samme booking, da hver enkelt bil har sin egen bookingkode og lejebetingelser. Så længe du bruger separate bookinger kan du til gengæld leje alle de biler, du har lyst til – vi løber ikke tør lige foreløbig.

Kan jeg leje en bil hvis jeg er under 25 eller over 75?

Ja, det kan du! De fleste biludlejningsfirmaer har dog en absolut mindstealder på 21 år for udlejning af biler. Kravene til førerens alder varierer mellem de forskellige udlejere og fra land til land. Du kan dog komme ud for, at der løber ekstra omkostninger på, hvis føreren er under 25 eller over 75 år, da forsikringen som oftest er dyrere. Ekstraomkostninger vil blive specificeret tydeligt i løbet af din booking.

Kan jeg leje en bil hvis jeg har et midlertidigt kørekort?

Nej, det er desværre ikke muligt. Det er nødvendigt at have et fuldgyldigt kørekort for at kunne leje en bil – uanset destination.

Hvorfor skal jeg indtaste oplysninger om min flyafgang?

Når du oplyser dit flynummer kan udlejeren se, hvornår de kan forvente at du ankommer, og de kan holde sig orienteret om evt. forsinkelser. På den måde bliver din lejebil ikke udlejet til andre, hvis dit fly bliver forsinket.

Jeg har ikke modtaget en bookingbekræftelse – hvad gør jeg?

Når du har færdiggjort din booking, sender vi dig en bekræftelse pr. mail indenfor 48 timer. Husk evt. at tjekke dit spamfilter, og vær i øvrigt omhyggelig når du indtaster din mailadresse. Hvis du ikke har modtaget din bekræftelse efter 48 timer, bedes du kontakte os.

Status på min booking er “on request”. Hvad betyder det?

“On request” betyder, at vi stadig mangler at få en endelig bekræftelse fra biludlejeren. Når det sker, sender vi dig en endelig bekræftelse pr. mail. I det sjældne tilfælde, at den biltype du har booket ikke er tilgængelig, bliver du kontaktet direkte.

Status på min booking er “denied”. Hvad betyder det?

I yderst sjældne tilfælde viser det sig, at biludlejeren alligevel ikke kan stille den valgte bil til rådighed. Hvis dette sker, bliver du kontaktet direkte for at få en aftale om en anden løsning. Hvis vi ikke kan komme i kontakt med dig, får din booking status af “denied”. Vil du herefter booke en anden bil, skal du tage kontakt til udlejer. Hvis det ikke lykkes at finde aftale om en anden bil i stedet, vil din booking blive annulleret, og du får dine penge tilbage med det samme.

Status på min booking er “provisionally confirmed”. Hvad betyder det?

Dette kan betyde, at vi har problemer med at hæve penge på dit kort. Det kan være, at dit kort er blevet spærret, at du er kommet over en grænse for internationale betalinger og meget andet. Hvis dette er tilfældet, vil du blive kontaktet direkte, så vi kan få lavet en ny betaling og dermed få bekræftet lejebilen endeligt.

Kan jeg ændre min booking?

Ja, det kan du sagtens. Du skal blot logge ind med dine detaljer (bookingreference og mailadresse).

Kan jag ändra min bokning?

Ja, självklart kan du det. Du ska bara logga in med dina uppgifter (bokningsnummer och mailadress).

Status på min bokning är “provisionally confirmed”. Vad betyder det?

Detta kan betyda, att vi har problem med att dra pengar på ditt kort. Det kan bero på att ditt kort har blivit spärrat, att du har nått gränsen för internationella betalningar och mycket annat. Om detta är tillfället, kommer du att bli kontaktad, så att vi kan genomföra en ny betalning och därmed ge dig en bekräftelse på din hyrbil.

Status på min bokning är “denied”. Vad betyder det?

Vid ytterst sällsynta tillfällen visar det sig, att biluthyraren trots allt inte har den valda bilen tillgänglig. Om detta sker, blir du genast kontaktad för att hitta en annan lösning. Om vi inte kan komma i kontakt med dig, får din bokning statusen “denied”. Om du vill boka en annan bil ska du kontakta uthyraren. Lyckas det inte att komma överens om en annan bil, så blir din bokning annullerad, och du får tillbaka pengarna med detsamma.

Betaling (3)

Kan jeg booke en lejebil med kreditkort?

Ja, det kan du helt sikkert. Du kan også bruge et debet-kort til at betale den første del af lejen, men du vil blive bedt om at fremvise et kreditkort (fx. VISA/Dankort) i førerens navn for at få frigivet lejebilen på din destination.

Hvor meget skal jeg betale i depositum?

Depositums størrelse er helt afhængig af den enkelte udlejer og hvilken bil, der er tale om. Beløbet reserveres på dit kort (men hæves ikke), og frigives igen 10-28 dage efter du har afleveret bilen, hvis du har kørt uden skader. Du har også mulighed for at tilvælge en totalforsikring, som dækker selvrisikoen, i forbindelse med evt. opkrævning for skader på lejebilen.

Hvornår skal jeg betale for min lejebil?

Der er en række forskellige muligheder for betaling, afhængig af udlejer, land, tidspunkt og meget mere. I løbet af din booking vil det tydeligt fremgå, hvordan og hvornår lejebilen skal betales.

Priser og ekstrabetaling (3)

Hvilke ekstraomkostninger kommer der på min lejebil?

Ikke nødvendigvis nogen. Men der kan komme ekstraomkostninger for afhentning eller aflevering uden for normale åbningstider, kørsel i andre lande, samt envejs-leje. Ekstraomkostninger betales altid i lokal valuta og direkte til udlejeren. Dette vil fremgå tydeligt af lejebetingelserne når du booker din lejebil.

Hvor meget skal jeg betale i depositum?

Depositums størrelse er helt afhængig af den enkelte udlejer og hvilken bil, der er tale om. Beløbet reserveres på dit kort (men hæves ikke), og frigives igen 10-28 dage efter du har afleveret bilen, hvis du har kørt uden skader. Du har også mulighed for at tilvælge en totalforsikring, som dækker selvrisikoen, i forbindelse med evt. opkrævning for skader på lejebilen.

Jeg tror jeg har betalt for meget, da jeg hentede bilen – hvad gør jeg?

Hvis du mener at du har betalt for meget, skal du kontakte det firma, som har formidlet lejebilen til dig, hvilket fremgår af din bookingbekræftelse. Profil Billeje har ikke kompetence til at tage afgørelse i sådanne sager, da vi udelukkende fungerer som mellemled.

Brændstof (1)

Hvor meget skal jeg betale for brændstof?

Brændstofpolitikken er helt afhængig af den enkelte udlejer, og i de fleste tilfælde afhængig af længden af billejen. Vi anbefaler at man nøje gennemgår betingelserne i forbindelse med booking af lejebilen, så man undgår uventede regninger.

Dokumenter (4)

Jeg har ikke modtaget en bekræftelse på min booking – hvad gør jeg så?

Når du har gennemført din booking, sender vi en bekræftelse pr. e-mail indenfor 48 timer. Hvis du ikke har modtaget en bekræftelse inden da, så kontakt os venligst straks.

Hvilke papirer skal jeg fremvise ved udlevering af min lejebil?

Når du henter din lejebil er det vigtigt, at du medbringer et kreditkort (fx. Mastercard eller VISA/Dankort. Almindeligt Dankort er ikke nok), som er udstedt til den, der skal føre bilen.

Medbring også førerens kørekort (og evt. i sjældne tilfælde et internationalt kørekort), din billeje-voucher, samt evt. andre dokumenter, som udlejeren forlanger. Bemærk at kravet til papirer og dokumenter varierer fra land til land, så læs din voucher grundigt – her vil det fremgå, hvad du skal medbringe.

Kan jeg leje en bil hvis jeg har et midlertidigt kørekort?

Nej, det er desværre ikke muligt. Det er nødvendigt at have et fuldgyldigt kørekort for at kunne leje en bil – uanset destination.

Jeg har ikke modtaget en bookingbekræftelse – hvad gør jeg?

Når du har færdiggjort din booking, sender vi dig en bekræftelse pr. mail indenfor 48 timer. Husk evt. at tjekke dit spamfilter, og vær i øvrigt omhyggelig når du indtaster din mailadresse. Hvis du ikke har modtaget din bekræftelse efter 48 timer, bedes du kontakte os.

Kundeservice

Vi sidder klar til at hjælpe dig med dine spørgsmål inden du lejer bil. Skriv til os på info@profilbilleje.dk

Scroll to Top